Saturday, 10 September 2011

Gila duit vs. gila glamer


Assalamualaikum...


Rasanya ramai yg dah sedia maklum pasal kes Pigknode Petknode yg dah menipu client2 nya dgn menawarkan servis palsu, bisnes xde lesen dan dah menganiaya ratusan ekor kcg dan dgr khabar ada juga seekor anjing...haiwan2 malang ini sepatutnya dijaga dgn penuh tanggungjawap, amanah dan kasih syg tp...sebaliknya berlaku...sgt2 menyedihkan...marah, kecewa dan sedih...lebih2 lagi bila melihatkan pihak berkuasa yg terang2 nampak x amik serius kes ni...sedih..=(


Sama2 la kita berdoa n berharap agar kes ini akan diadili dgn sewajarnya...tlglah berlaku adil...jgn buat2 x nampak dan ambil ringan kes ni hanya kerana yg terseksa tu adalah haiwan...yg bersalah tetap bersalah...dah terang lg bersuluh...jgn buat2 bodoh...masih menunggu berita gembira...sekurang2nya dpt bagi pengajaran pd masyarakat..takut la sikit org lain nak dera n aniaya haiwan utk masa2 yg akan dtg...


Dalam dok kalut2 org ramai, volunteer dan rescuer membantu berganding bahu menyelamatkan kcg2 malang yg terlibat....byk plak bunyi2 yg x senang dgn usaha mereka ni...x paham la...kalau betul korang animal lover...kenapa perlu ada sikap dengki2 camni...apa masalahnya???


Kalau kita dah x dapat nak bantu...bagi la moral support n doakan yg baik2...sepatutnya besyukur la ada ramai yg sanggup trn padang susah pyh membantu...bukan x henti2 kondem usaha org n tuduh itu ini...semua org buat x betul...semua org bepura2 kononnya...semua org gile glamer...semuanya x kena...dia je la yg berhati mulia...dia je la yg plg baik dan paling betul...VERY THE DRAMA OK!!!...


Kalau btol sekalipon org2 yg membantu tu nak publisiti..at least ada gak hasilnya...berjaya gak selamatkan haiwan2 yg teraniaya tu dr kita yg duduk saje mengadap FB sibuk karang esei memaki hamun org pagi ptg siang mlm...tp tak nampak apa hasil pon...


Apa2 pon sy sgt2 yakin..kawan2 sy yg terlibat dlm rescuing anak2 bulus terbabit ikhlas krn rasa tanggungjawap dan kasih syg yg mendalam terhadap haiwan...sy kenal kawan2 sy...


Tahniah dan jutaan terima kasih utk semua volunteer yg sgt2 berani dan nekad dgn usaha kalian!!! Abaikan semua kata2 umpat keji org...jangan terkesan dgn kata2 org2 mcm tu...Allah lebih tahu apa yg kita lakukan...Allah sentiasa bersama org yg benar...InsyaAllah...



ps: Semoga kcg2 dan anjing yg berjaya diselamatkan kembali sihat n gembira dpt sediakala...RIP utk si comel yg telah pergi...

3 comments: